Bedankt voor een geweldig jubileumjaar!

Het zit erop. Alle jubileumactiviteiten zijn ten einde. Omgevlogen!

In januari gingen wij van start met een spetterend nieuwjaarsconcert waarbij zelfs een stukje toneel (uit de historie van onze toneel-vereniging!) werd vertoond door de voorzitter van onze jubileumcommissie, Leon Geilen. Het was de aftrap van een enorm druk, maar energiek jubileumjaar. 150 jaar ben je namelijk niet zomaar! En met ruim 120 leden, waarvan meer dan 50% onder de 16 wilden we dit jaar laten zien dat we na 150 jaar nog piep-jong zijn!

Nou dat is (volgens mij) gelukt. Ik noem even een paar hoogtepunten:

Maar liefst 1000 basisschoolleerlingen uit Geleen en omstreken kwamen op 26 februari samen in de Hanenhof om te genieten van een geweldige show van het korps Grenadiers & Jagers. Een waar spektakel, maar ook een geweld voor de oren… Op dezelfde dag was ‘s avonds een kwalitatief subliem concert van de Koninklijke Militaire Kapel waar een volle Hanenhof van heeft genoten.

Op 5 maart was het tijd voor een hoogtepunt voor onze en andere muzikale jeugd. Een ware play-inn dag was georganiseerd waar de jeugd van Geleen, maar zelfs ook uit Maastricht, heeft gerepetereerd, workshops heeft gevolgd en uiteindelijk ‘s avonds een geweldige show heeft neergezet in gala. Een spannende lichtshow en optredens met zang en dans maakten het helemaal af.

Een limburgs kampioenschap slagwerk van de LBT werd door de drumbandcommissie op 20 maart georganiseerd. Een drukke dag waar veel jeugdige slagwerkers kwamen strijden om de titel Limburgs Kampioen.

Afsluiting van het seizoen voor de vakantie was het Meziek Moste Preuve festival op 10 juli op het brouwersplein. Een snikhete dag, waarbij iedereen de verkoeling van de bomen opzocht om te kunnen genieten van alles wat onze vereniging te bieden heeft: muziek, show en dans.

Op dezelfde dag onthulden we tevens nog een straatnaam met de naam: St. Cecilialaan! Ongelooflijk trots zijn we hierop dat we nu vereeuwigd zijn in de straten van Oud-Geleen.

Na de vakantie ging de jeugd op kamp! Van 9 tot 11 september werd Niel-bij-As onveilig gemaakt door de piraten uit Oud-Geleen. De kids hebben veel plezier beleefd, en de begeleiding net zo. Het kamplied is af en toe nog te horen in het repetitielokaal.

Het officiële gedeelte van ons jubileumweekend werd op 24 en 25 september gehouden. De aftrap was een reünie voor oud-leden op zaterdag gevolgd door een brunch voor alle leden en vrijwilligers op zondag. Na afloop van de brunch werd de receptie gehouden waar de volgende verassing zich weer aanbood: we werden onderscheiden met de Koninklijke Erepenning! Een geweldig moment en een nieuwe mijlpaal in onze historie. Schaduw op deze dag was het ontbreken van onze voorzitter, Raimond Verhoef, die met een hernia thuis plat moest blijven liggen.

Als afsluiting van dit, zoals je kunt lezen, enorm drukke jaar hadden we de lat hoog gelegd. We wilden een unieke gebeurtenis waar in de gemeenschap nog lang over zal worden gesproken. Iets wat niemand anders ooit had gedaan. Dit concept kreeg vorm door een TOP2000 concert te organiseren op een zeer unieke lokatie: de kassen van voormalig kwekerij Hoofs in Daniken. Iedereen kent deze kwekerij, maar hoe kun je in zo’n glazen bak een concert organiseren?? Het was niet makkelijk, veel regels kwamen boven en de organisatie kostte zeer veel energie van onze vrijwilligers, maar het resultaat mag er zijn! Op 19 november zaten 400 mensen te genieten van een werkelijk uniek concert op een unieke lokatie. De afterparty op 20 november was een waardige afsluiting waarbij nog kon worden nagepraat over alle activiteiten.

Een jaar met alleen maar hoogtepunten! Wij kijken in ieder geval met een enorm voldaan gevoel terug. We hebben kunnen laten zien wat harmonie betekent en als bestuur zijn we enorm trots dat we dit hebben kunnen neerzetten. Uiteraard zijn hier ontelbaar veel uren vrijwilligerswerk ingestoken. Al deze mensen zetten zich dagelijks in om deze 150 jaar oude vereniging levend te houden.

We gaan dan ook met goede moed het nieuwe jaar 2017 in en blijven zeker niet stil staan. Voor 2017 staan weer een aantal mooie projecten in de steigers. Met name op het gebied van muziekopleiding voor jeugd en projecten op de basisschool hebben we wilde plannen!

Voor nu willen we iedereen bedanken die ons heeft gesteund in dit jaar. Als vrijwilliger, bezoeker of donateur: BEDANKT! Hele fijne kerstdagen gewenst en een goede jaarwisseling en tot ziens in 2017!

Jeugdprins Miel 1e

VEER HÖBBE ENE JEUGPRINS IN DE HERMENIE Vandaag is tijdens de jeugdzitting van V.V. de Kraonkelaere ons drumbandlid Miel uitgeroepen als Jeugdprins Miel 1e. Van