Bevrijdingsconcert nog succesvoller dan verwacht

Met trots kijken we terug naar het bevrijdingsconcert afgelopen weekend. Hoewel de kaartverkoop langzaam op gang kwam, bleken er uiteindelijk plaatsen te weinig en moesten sommige bezoekers staan.

Met een 450 bezoekers was de Hanenhof bomvol. Doordat (vanwege de accoustiek) het orkest vóór het podium had plaatsgenomen was het aantal plaatsen beperkt. De 400 beschikbare stoelen waren dus snel vol. De jongere bezoekers zochten echter een plaatsje achterin en het concert kon beginnen.

Pakkende verhalen, nooit eerder vertoonde beelden en foto’s en muziek die ineens een totaal andere lading krijgt. Het concert liep in een vloeiende beweging door en het publiek was muisstil. De verhalen waren zo persoonlijk dat sommige bezoekers zelfs een zakdoek moesten uithalen. Dit geeft weer dat de oorlog diepe indrukken heeft achtergelaten, die 70 jaar na dato nog steeds emoties oproepen.

Heel veel dank gaat uit aan alle vrijwilligers die dit concert hebben mogelijk gemaakt, alsmede aan Mocon Showtechniek, die hebben gezorgd dat de beelden werden vertoond en het koor te horen en te zien was.

Via Facebook en Twitter hebben we veel positieve reacties gekregen. Dit geeft aan dat we dit soort concerten in de toekomst weer met een gerust hart kunnen organiseren. Tot de volgende keer!

De foto’s zijn te vinden op onze foto pagina of via Facebook.