Op naar 2015: Jaaroverzicht

BEKIJK HIER HET JAAR IN EEN KORTE COMPILATIE

Het was weer een bewogen jaar voor onze vereniging. 2014 stond in het teken van de voorbereidingen. Voorbereidingen voor de komende twee jubileumjaren die onze vereniging met trots kan gaan vieren. Maar toch was het ook een jaar waarin diverse hoogtepunten werden bereikt, met als kers op de taart het Nederlands Kampioenschap van onze majoretten!

Het jaar begon al goed met geweldige resultaten op de solistenconcoursen van de drumband. Patrick haalde hiermee zelfs de krant, maar ook de andere drummers konden trots naar huis. Deze geweldige prestaties konden de drummers nog eens tentoonstellen tijdens onze voorspeelmiddag, waar ook de andere leerlingen, blokfluiters en ons jeugdorkest van zich lieten horen.

Tijdens de jaarlijkse Rabobank Clubkas campagne stonden we versteld van het enthousiasme en de steun die we vanuit onze gemeenschap mogen ontvangen. Dit heeft een geweldig bedrag opgeleverd voor onze vereniging. Niet alleen zijn we blij met dit geld, maar vooral met het feit dat u ons dit geld gunt!

In april hield ons harmonieorkest een mooi concert samen met Fanfare Juliana uit Munstergeleen, waarna we ons zijn gaan focussen op het bevrijdingsconcert. Uiteraard sloten we het seizoen af met een zomerconcert. Ook hier is inmiddels de traditie geboren dat de show van de drumband een geweldige afsluiter van dit concert is. Het filmpje van de nineties-mix van onze slagwerkers is zelfs een regelrechte Facebook hit!

Na de zomer was de focus met name op het bevrijdingsconcert. Een uniek moment in de historie van Geleen, namelijk de bevrijding precies 70 jaar geleden werd gevierd met muziek, zang en beelden. Verschillende kippenvel-momenten tijdens het concert zorgden voor een bijzondere sfeer. Er werd hier en daar zelfs een traantje weggepinkt. Het concert was een groot succes, niet alleen qua aantal bezoekers, maar ook zeker qua enthousiasme van het publiek na afloop.

Maar uiteindelijk was 2014 het jaar van onze majoretten. Tijdens de Euregioparade, waar we als totale vereniging aan deelnamen behaalden ze de prijs ‘mooiste majorettengroep’. De Limburgse Kampioenschappen waren een dusdanig succes dat ze met een volle bus richting Waalwijk vertrokken voor de Nederlandse Kampioenschappen. Hier behaalde ze hoge scores waardoor ze Nederlands Kampioen werden en zich plaatsten voor de V/N Champions Trophy waar ze volgend jaar tegen de Belgen strijden.

Kortom een bewogen jaar. Tussen al deze successen door is er ook hard gewerkt aan de voorbereidingen voor het komende jaar. Onze drumband bestaat namelijk inmiddels weer 60 jaar!! In januari zullen ze het solistenconcours van de LBT organiseren en het zomerconcert wordt dit jaar een drumband-show! Er is dus ook in 2015 nog genoeg om naar uit te kijken!

Voor nu rest mij, namens het hele bestuur, om u allen fijne feestdagen te wensen en u te danken voor alle steun en interesse het afgelopen jaar. Samen kijken we met plezier terug en wensen we u alle goeds voor 2015!