Het wordt weer een geweldig jaar!!

Weet je het nog? Het galaconcert in maart van het afgelopen jaar?? Waarschijnlijk herinner je je nog wel de geweldige sfeer tijdens het concert en natuurlijk erna. De sfeer van voldoening, na het neerzetten van iets moois. En de sfeer van toekomst, die zéker is voor een harmonie die dergelijke concerten blijft geven.

En dat zijn we wel van plan! Ook het komende jaar zullen weer wat hoogtepunten op het programma staan. Dit programma voor 2008 is inmiddels grotendeels bekend en is te vinden op onze activiteitenkalender. Maar we zullen enkele evenementen meteen een beetje toelichten, dan weet je welke data je alvast in je agenda moet schrijven!

Natuurlijk komen eerst de vaste carnavals-optredens aan bod. Dit jaar is de stadsprins echter niemand minder dan Prins Xavier I! Een bekend persoon binnen de vereniging, want hij is tot hij kort geleden ging studeren een actief lid geweest bij onze vereniging. En ook de adjudanten van de prins, Luc Claessen en Michel Otten zijn lid van onze vereniging. Het kon daarom ook niet uitblijven dat we als harmonie een serenade geven tijdens het vlag hijsen bij de prins.

In maart zal de kennedymars in Sittard weer plaatsvinden. Enkele leden van de vereniging hebben dit jaar een actie op touw gezet om met het lopen van de mars geld in te zamelen voor een goed doel. Maar hierover volgt nog meer informatie binnenkort! Als je wilt meelopen met de kennedymars en dit goede doel wilt steunen, of als je geld wilt doneren, kun je contact opnemen met iemand van de harmonie.

Ook zal in maart natuurlijk weer de jaarlijkse voorspeelmiddag zijn. Tijdens deze middag kunt u eens komen kijken wat onze jonge talenten kunnen presteren en is er altijd de mogelijkheid om nieuwe leden aan te melden of een instrument te proberen.

Themaconcert

Op 27 april organiseert de harmonie weer een themaconcert. Het galaconcert van vorig jaar was namelijk zo goed bevallen, dat we gaan proberen om elke twee jaar een groots themaconcert te organiseren en daar tussenin een iets kleiner themaconcert. Dit jaar dus de beurt voor het iets kleinere concert, wat echter niet minder leuk wordt. Ook nu worden namelijk verschillende artiesten bij elkaar gebracht om een geweldige show te geven! De locatie van dit concert is de ontmoetingskerk in Geleen.

Verder neemt de drumband deel aan een festival en is ook weer de jaarlijkse RieGelRans dag voor het jeugdorkest.

Daag van Gelaen (Marcelinus en Petrus Feesten)

Door het succes van vorig jaar wordt dit jaar opnieuw de ‘daag van Gelaen’ georganiseerd. Ook dit jaar zal onze harmonie hieraan haar medewerking verlenen. Tijdens deze dag zullen we een geweldig open lucht concert geven, waar we, zoals je van ons gewend bent, weer luchtige en gezellige muziek zullen brengen!

Concertreis

In oktober staat een concertreis gepland. Deze reis, waar de hele vereniging aan deel zal nemen, zal naar Duitsland zijn. We zullen daar naast veel gezelligheid ook wat muzikale klanken laten horen. De precieze locatie en het programma van de concertreis is nog niet bekend, maar hierover ook snel meer!

We besluiten het jaar altijd met onze ceciliamis, het ceciliafeest en natuurlijk een kerstconcert. Dit laatste is gepland op 21 december. Schrijf deze datum ook alvast op, want het kerstconcert zal dit jaar ook weer wat speciaals worden!

Het programma beloofd veel goeds voor 2008! We hopen op jullie steun, als het gaat om financiële bijdragen, maar natuurlijk ook als het gaat om het bezoeken van onze concerten. We zijn verder ook dit jaar nog op zoek naar vrijwilligers voor het ondersteunen van de taken binnen de vereniging. Denk hierbij aan de PR, ledenwerving of de organisatie van een concert. Alle hulp is welkom!

Namens het bestuur wens ik iedereen in ieder geval het beste voor het komende jaar en graag tot ziens bij een van onze activiteiten!!

De voorzitter vertelt

Een leuk stuk stond deze week in de MijnGazet. Onze voorzitter vertelt… onder andere over ons mooie Theaterconcert van 2 december. Lees het stuk hier!