In Memoriam: Dhr. N. Dohmen

Vandaag bereikte ons het trieste nieuws dat ons oud-bestuurslid en huidig ere-lid Dhr. No Dohmen is overleden.

In 1986 werd hij lid van de vereniging als bestuurslid. Al snel bleek dat hij een echte verenigingsman was. Naast bestuurslid van de harmonie is hij ook lange tijd bestuurslid van Stichting Beheer Hubertushuis geweest. In dat bestuur was hij altijd een van de mensen die de belangen van de verenigingen voorop stelde. Immers het Hubertushuis was er in zijn ogen vooral ook voor de verenigingen.

Als bestuurslid van de harmonie was hij vele jaren lang samen met Dhr. Pinxt de vaste begeleider van de drumband. Bij alle repetities en activiteiten van de drumband was No aanwezig, en hielp hij mee met de voorbereidingen, met vervoer regelen, met instrumentarium sjouwen, en met aanmoedigen van zijn jongens (want de drumbandleden waren zijn jongens!). Ook is hij samen met Dhr. Pinxt de maker geweest van veel ondersteunende attributen voor de drumband, zoals vele pupiters, standaards, strijkplankstandaards, etc. In de tijd dat No begeleider was van de drumband, heeft deze de grote successen behaald zoals Limburgs kampioen en Nederlands kampioen.

Naast de begeleider van de drumband hebben we No ook leren kennen als een echt gezelligheidsmens. De vrijdag-avond was zijn avond. Na een kort bezoek aan de repetitie van het harmonie-orkest, ging hij steevast naar het café van het Hubertushuis, waar hij met zijn vaste maten van het bestuur, een lekker potje bier ging drinken. En daar bleef het niet bij. Het eerste potje bier werd gevolgd door een tweede, en dan kwamen de mopjes over de tong en ging het met menig volgend potje bier verder in een opperbeste stemming. En ook bij andere gelegenheden van de harmonie was No een van de sfeermakers.

In het bestuur was hij vooral de belangenbehartiger van de drumband. Maar dat nam niet weg dat hij toch ook oog had voor de andere onderdelen van de harmonie, en voor de totale vereniging. Hij wilde altijd graag contact met de leden hebben, en hij kende hun ook allemaal. Hij begaf zich graag onder de leden.

Als laatste kan vermeld worden dat hij een van de vaste mensen was in het maandelijks ophalen van oud papier. Mede door zijn inzet bleef het oud papier inzamelen lange tijd een grote bron van inkomsten voor de vereniging.

In 2003 legde hij zijn functie neer, vanwege zijn leeftijd. Als dank voor zijn inzet in deze 17 jaar werd hij tot ere-lid gekozen door de algemene ledenvergadering. Dit ere-lidmaatschap heeft hij met trots nog 9 jaar gedragen en hij was als ere-lid regelmatig aanwezig tijdens activiteiten of jaarvergaderingen.

No Dohmen is 82 jaar oud geworden.