Syrinx herplaatst in Hubertushuis

In 1991, ter ere van het 125 jarig bestaan van de vereniging gaf kunstenaar Jo Ramakers het beeld ‘Syrinx’ (fluitspeler) cadeau aan de harmonie. Dit beeld werd buiten neergezet, op een prominente plaats voor het Hubertushuis.

Vorig jaar is het beeld buiten weggehaald omdat er een poging was gedaan om het beeld te stelen. Het zou enorm zonde zijn geweest als het beeld was omgesmolten tot een blok brons, dus het bestuur heeft destijds besloten het beeld weg te halen.

Het bleef echter een beeld dat zichtbaar moet zijn voor de gemeenschap. Daarom is in overleg met de beheerders besloten het beeld terug te plaatsen, maar nu binnen in het Hubertushuis. Het werd op zondag 3 januari, voorafgaand aan het nieuwjaarsconcert van de vereniging en aan het begin van het 150-ste jubileumjaar onthuld door wethouder Leon Geilen.

Op de foto’s is te zien hoe het beeld in 1991 werd onthuld door toenmalig burgemeester Lurvink en daarna de onthulling in 2016.

Jeugdprins Miel 1e

VEER HÖBBE ENE JEUGPRINS IN DE HERMENIE Vandaag is tijdens de jeugdzitting van V.V. de Kraonkelaere ons drumbandlid Miel uitgeroepen als Jeugdprins Miel 1e. Van