Benefietconcert voor Wit-Rusland

Een werkgroep van het Kerkelijk zangkoor Sint Cecilia uit oud Geleen organiseert het benefietconcert met als hoofdatraktie het jeugdmeisjeskoor Simcha uit Minsk. Het concert is zaterdag 18 april om 20.00 uur in de Hanenhof. Entree kost € 10,-.

Doelstelling van het benefietconcert is gelden in te zamelen voor kinderen uit de omgevening van de voormailge kerncentrale Chernobyl. Deze kinderen ondervinden ook heden ten dage nog de nadelige invloed van deze grote nucleaire ramp. Met behulp van de ingezamelde gelden wordt hun leven een stuk aangenamer gemaakt. De besteding gebeurd onder toezicht van de Nederlandse stichting Noodlijdende kinderen. Andere deelnemende koren zijn het Reuvers mannenkoor, harmonie St. Cecilia 1866 uit oud Geleen en het organiserende kerkelijk zangkoor St Cecilia. Een benefietconcert wat het kijken en aanhoren zeker waard is en maatschappelijk ook een grote waarde kent.