Drumband

Melodisch en ritmisch slagwerk met pit

De drumband is opgericht in 1955. Vanaf dat moment hebben de instructeurs, leden en bestuursleden van dit onderdeel al veel prijzen weten binnen te halen. Zo zijn zij in 1990 Nederlands Kampioen geworden in de Eredivisie.

De laatste jaren is de drumband flink verjongd. Onder leiding van instructeur Jo Meijs is hard gewerkt om de jonge leden op te leiden. Naast de kwaliteit van de muziek, ligt de nadruk ook op het plezier hebben in het maken van muziek. Hiervoor wordt bijvoorbeeld de muziekkeuze afgestemd op de jonge drumband. Ook worden diverse showelementen toegevoegd aan de stilstaande en marcherende optredens.

Jo Meijs

Instructeur drumband

Repetitie
Dinsdagavond 19.30 – 21.30 uur
in het Hubertushuis

Het enthousiasme binnen de groep werd ook door anderen opgemerkt, wat in 2011 leidde tot een uitnodiging voor de Queensparade in Beek. Voor het eerst werd een show ingestudeerd om aan deze taptoe deel te nemen. Tot verbazing van de vele toeschouwers leverde de jonge drumband ook daar weer een topprestatie.

In 2015 vierde de drumband haar 60-jarig bestaan met een groot openluchtconcert. Het publiek werd verrast met nummers van onder andere Gloria Estefan, Pitbull (Fireball met vuurspuwer) en Dotan (met dans van de majorettes). In 2016 werd samen met het harmonie-orkest een top2000-concert gegeven ter ere van het 150-jarig jubileum van de hele vereniging. Daar speelde de drumband nummers van Abba, Queen, Beatles, Deep Purple en Golden Earring.

In 2017 ging een video van een gedeelte van de drumband met een jaren 90 happy hardcoremedley zelfs viral op internet en wisten ze de uitzending van RTL Latenight te halen. De organisatie van de MP Feesten in Geleen haakte hierop in en boekte hen als surprise-act tijdens de 90’s party.

Tot op de dag van vandaag is de drumband springlevend met jonge, enthousiaste leden. Een hechte groep die ook buiten de repetities om veel samen onderneemt.

Uiteraard is de drumband er ook altijd bij wanneer de vereniging de straat op gaat. De leiding ligt dan in handen van Tamboer-Maître Walter van de Wall. Alle drumbandleden lopen op straat mee.