PiMM Orkest 2024

Misschien heb je het al gehoord. Op vrijdag 5 april 2024 is in Geleen het PiMM!-orkest gestart met maar liefst 21 leerlingen! PiMM! staat voor Plezier in Muziek Maken. Dat is ook het doel van het orkest: kinderen laten ervaren hoe leuk het is om samen muziek te maken.

Kinderen kunnen vanaf acht jaar meedoen. Verder zijn er geen voorwaarden. Kinderen hoeven geen muziekles te hebben gehad, ze hoeven ook geen noten te kunnen lezen. Oefenen doen we tijdens de repetitie. Het instrument hoeft in het begin niet mee naar huis. Dat kan als ze het later écht leuk vinden.

In het orkest leren de kinderen onder deskundige begeleiding een instrument te bespelen. Ze kunnen in eerste instantie kiezen uit 3 instrumenten: klarinet, trompet of slagwerk. Daarmee houden we het overzichtelijk. Ze leren spelenderwijs noten lezen, tellen, luisteren én samen muziek maken. Als ze muziek maken leuk vinden, kunnen ze na het project ook verder op een ander instrument, zoals saxofoon, dwarsfluit of hoorn.

De repetities zijn een mix van samen oefenen en het geleerde in praktijk brengen door mee te spelen met leuke en voor de kinderen herkenbare YouTube-video’s. Zo werken we toe naar een concert waar de kinderen iedereen voor mogen uitnodigen.

We hoeven de voordelen van muziek maken vast niet meer te vertellen. Eén ding is zeker: je hebt er je hele verdere leven baat bij (sociaal, vrienden, zelfvertrouwen, podiumervaring en noem maar op).

We repeteren iedere vrijdag* van 17.45 uur tot 18.45 uur in ons repetitielokaal in het Hubertushuis, Jan Willenstraat 1 in Geleen. De kosten voor de hele periode zijn eenmalig € 35, te betalen bij aanmelding.

We starten op vrijdag 5 april. Op vrijdag 28 juni is er een zomerconcert waar je al kunt laten horen hoe goed je op weg bent. Na de zomervakantie ga je verder en op zondag 29 september laat je al je vrienden, familie en bekenden versteld staan met een spetterend slotconcert!

Deze unieke kans wil je niet mislopen, dus meld je snel aan. VOL = VOL!

Nog vragen?

* Heb je nog vragen of wil je meer weten? Of kun je niet op vrijdag, maar heb je wel interesse in muziekles? Neem dan contact met ons op via info@harmoniegeleen.nl of chat:

Meedoen?

Het project is inmiddels gestart. Meedoen is daarom niet zomaar meer mogelijk. Maar niet getreurd, neem even contact met ons op, dan zorgen we samen dat je toch snel kunt beginnen met muziek maken!

Je kunt contact opnemen via het e-mail adres of de WhatsApp knop hieronder.

Impressie

Bekijk hier foto’s van andere muziekprojecten, maar ook van de geweldige theaterconcerten die de harmonie en onze drumband geven. Dit wil jij toch ook?