Lid worden

Onze vereniging is altijd op zoek naar nieuwe leden. Of je nu wilt leren twirlen, dansen, trommelen of een blaasinstrument wilt leren bespelen, bij ons kun je terecht! De harmonie beschikt over verschillende instrumenten, zoals een dwarsfluit, klarinet, trompet, tuba, hobo of saxofoon waar je via de vereniging les in kunt krijgen. Ook trommel-/slagwerkles wordt via de vereniging verzorgd. Na een korte periode les kun je meespelen in het jeugdorkest, waardoor je wordt voorbereid op het harmonieorkest. Ook het jeugdorkest heeft concerten waardoor je al meteen ervaring opdoet.

Meer dan muziek alleen!

Naast het muziek maken en/of dansen organiseert de vereniging ook elk jaar een familiedag en het Ceciliafeest, waar alle leden kunnen genieten van een leuke activiteit of feestavond. Ook voor de jeugd is er voldoende te doen naast de muziek. Ze gaan bijvoorbeeld op kamp of houden een play-inn dag. Deze extra activiteiten zorgen voor een gezellige sfeer binnen de vereniging, waar vooral gezellig samen musiceren belangrijk is.

Verschillende onderdelen, één geheel

De vereniging bestaat uit 4 onderdelen. Het oudste onderdeel is het harmonieorkest. Daarnaast zijn er de drumband, de majoretten en het jeugdorkest. Deze onderdelen staan niet geheel los van elkaar. Regelmatig treden de harmonie, drumband en majoretten naar buiten tijdens een straatoptreden. Daarnaast is er elk jaar een zomerconcert waar alle onderdelen een optreden verzorgen. Zo blijft het contact tussen de verschillende gedeelten van de vereniging intact.

Lidmaatschap tot 18
12,- Maandelijks
  • Inclusief uniform in bruikleen
  • Inclusief instrument in bruikleen
  • Automatische incasso
  • Kortingsregeling vanaf 3e persoon in gezin
Populair

Volwassenen

Lidmaatschap vanaf 18
14,- Maandelijks
  • Inclusief uniform in bruikleen
  • Inclusief instrument in bruikleen
  • Automatische incasso
  • Kortingsregeling vanaf 3e persoon in gezin

Muziekles

Een muziekinstrument bespeel je niet zomaar. Om het instrument te leren beheersen krijg je muziekles van een gediplomeerde docent. De les is normaliter privé-les omdat iedereen zijn/haar eigen ontwikkeltempo heeft. Ook is het dan mogelijk om de muziekles zo te plannen dat het in je eigen weekschema past. De vereniging heeft eigen docenten en de lessen vinden plaats in ons eigen leslokaal in het Hubertushuis.

Sinds 2020 wordt de muziekles verzorgd vanuit de stichting Myouthic. Via deze stichting wordt de incasso van het lesgeld verzorgd en zal ook de subsidie worden verrekend. Alle leerlingen onder de 18 die in de gemeente Sittard-Geleen wonen hebben recht op lesgeldsubsidie. Deze subsidie is verrekend in de lesprijs. Leerlingen boven de 18 of buiten de gemeente ontvangen geen subsidie meer. Omdat we jeugdige leerlingen buiten onze gemeente toch willen stimuleren heeft onze vereniging daar een kortingsregeling voor ingericht.

De kosten voor 36 lessen van 20 minuten muziekles (privé) met subsidie bedragen € 270 per jaar. Meer informatie hierover is te vinden via www.myouthic.nl.

Heb je interesse in onze vereniging en wil je hierover contact? Dan laat hier je gegevens achter en we nemen contact met je op!