Jeugdorkest

De jeugd heeft de toekomst

In 1995 is de vereniging uitgebreid met een jeugdorkest. Hierin spelen leerlingen van het harmonieorkest en de drumband, versterkt met enkele ervaren leden. Het jeugdorkest heeft een belangrijke functie binnen de vereniging, namelijk jonge leden opleiden voor het harmonieorkest.  In het jeugdorkest krijgt de jeugd al ervaring in het spelen met elkaar en het luisteren naar elkaar. Zo hebben ze een betere voorbereiding als ze later in het harmonieorkest komen. Daarnaast is het jeugdorkest een grote stimulans in het blijven spelen. Het is er gezellig en de jeugd heeft al bekenden bij de vereniging, wat de overstap naar de ‘grote harmonie’ niet zo groot maakt.

Julia de Leuw

Dirigente jeugdorkest

Repetitie
Vrijdagavond 18:45 – 19.45 uur
in het Hubertushuis

De muziekkeuze voor het jeugdorkest sluit perfect aan bij de smaak van de jeugdleden. Bekende muziek uit films en musicals wordt afgewisseld met technisch uitdagende stukken die ieders niveau helpt verhogen. Jaarlijks neemt het jeugdorkest deel aan een beoordelingsconcert, wat een mooie stimulans is voor de jeugd om het beste uit zich zichzelf te halen. Naast het musiceren is het jeugdorkest ook actief met nevenactiviteiten, zoals leuke uitjes en surprise-avonden.

Ook is het jeugdorkest regelmatig op kamp geweest, samen met alle andere leden van de vereniging onder de 16 jaar. Het kamp is altijd erg gezellig en de leden zijn altijd een hechte groep waarin niet alleen muziek centraal staat, maar ook veel plezier. Vooral de lol in het samen muziek maken draagt bij tot een beter korps en meer jeugd die langer bij de vereniging blijft. En dit is zeker belangrijk, want zoals altijd gezegd wordt:

De jeugd heeft de toekomst!