Verschillende onderdelen maken één geheel

Ontstaan vanuit een fanfare-orkest met toneelafdeling is de vereniging gegroeid en bestaat inmiddels uit verschillende onderdelen. Ze repeteren apart en geven ook afzonderlijk optredens, maar maken samen onze mooie vereniging en treden ook regelmatig allemaal samen op, zowel op straat als met onze themaconcerten.

Harmonieorkest

Oorspronkelijk bestond de harmonie slechts uit het harmonieorkest. Inmiddels zijn er verschillende onderdelen toegevoegd, maar is het orkest nog steeds verantwoordelijk voor de blaasmuziek van de vereniging. Met ruim 40 leden repeteren we wekelijks voor concerten en optredens.

Drumband

Een drumband kan in een harmonie niet ontbreken. Op straat zorgen ze voor het ritme, maar ze kunnen ook een echte show geven! Onze drumband is niet te gek. Zo traden ze zelfs op in het voorprogramma van een 90’s party met een echte happy hardcore medley.

Jeugdorkest

De jeugd heeft de toekomst én maakt muziek! In ons jeugdorkest kunnen de leerlingen in opleiding kennis maken met samen muziek maken en doorgroeien in de ontwikkeling. Daarnaast is het natuurlijk hartstikke leuk om mooie concerten te geven én leuke dingen te doen samen.

Majoretten

Ze lopen voorop op straat, maar geven ook shows weg. De majoretten twirlen er vrolijk op los. Muziek en dans zijn sterk met elkaar verbonden en hoewel ze op straat natuurlijk op marsmuziek dansen, is dat met de shows wel anders; daar wordt gewoon hip-hop, dance of popmuziek gebruikt om hun kunsten op te vertonen.

Seniorenorkest

Veel mensen leren gedurende hun leven een instrument bespelen en zijn vaak een periode lid van een muziekvereniging. Toch komt er voor veel muzikanten een moment waarop zij niet meer kunnen of willen meespelen in een (harmonie-)orkest. Dit kan om velerlei redenen zijn, variërend van ‘het kost te veel tijd’, tot ‘het is te lastig’. Het seniorenorkest is hiervoor een oplossing!