Cas van Eck jeugdprins van de Uule

Op woensdag 23 februari is ons drumband en jeugdorkest lid uitgeroepen tot Cas I van VV de Uule!

Ich woon op ‘t réndje aan de Kloes,

Mér hiej in Awt Gelaen veul ich mich thoes.

Mien trommelsjtekke en tennisrekket laot ich in de kas,
want mèt vastelaovend gaon ich mèt miene raod veur de sjpas!

Uule Alaaf

Op woensdag 23 februari 2011 werd in een gezellige en drukbezochte kinderzitting in het Hubertushuis de nieuwe jeugdprins van de Vastelaovesvereniging “De Uule” van Awt-Gelean uitgeroepen.

Na de opening en welkomstwoord door de Opper Herman Sour was de opkomst van de Jeugdraad met in hun midden Jeugdprins Cliff 1 en kon de Kènjerzitting van start gaan. Als gastverenigingen van de Vief van Gelean mochten wij de Swentibolders en de Sjoutvotte begroeten. Allen waren getuigen van mooie optredens verzorgd door: de Minirettes van Harmonie st Cecilia 1866, De Roffelboys, De 3 Breakdancers, De Broekies, De Akita’s, Dansgroepje Vleeg mit os mit, De Sjravelsterkes, Rico, de dansgroep van VV De Sjoutvotte, basisschool de Drossaert en het AJU.
Het AJU had er weer voor gezorgd dat de onze oud jeugdprins Cliff I op een ludieke wijze bij hun werd ingelijfd. Cliff was een geweldige jeugdprins voor de Uule.

Om 16.11 uur kwam uit de koker te voorschijn Cas van Eck die door de opper Herman werd uitgeroepen als:
Jeugdprins Cas I (van Eck) van de Vastelaovesvereiniging “De Uule” Awt-Gelaen

Cas I is de zoon van Petra en Maurice van Eck uit de Irenelaan. Cas heeft een jonger broertje: Stef. Zijn hobby’s zijn tennissen en muziek. Hij tennist fanatiek bij de jeugdselectie van tennisvereniging TC Keerweide en hij is een fervent drummer bij Harmonie st. Cecilea 1866 van Oud-Gelean. Hij zit in klas 8b van basisschool de Driesprong bij meester Toine.

Bron: http://www.vvdeuule.nl/