Harmonie schrijft historie met succesvol jubileumweekend!

De vereniging heeft een historisch weekend achter de rug. Op zaterdag werd in een bomvolle Hanenhof een enorm succesvol Jubileum Promsconcert gevierd. Tijdens dit concert werden de nieuwe uniformen van de vereniging aan het publiek getoond.

De zaal van de hanenhof was zeer goed gevuld, meer dan de organisatie had verwacht. De opkomst was wellicht zo groot omdat de oudste vereniging van Geleen (wat betreft het aantal aaneengesloten jaren) springlevend is en in dit memorabele weekend een historisch moment beleefde: de presentatie van nieuwe uniformen.

Jarenlang is er gespaard en enorm hard gewerkt door leden, vrijwilligers en bestuur. Uiteindelijk is het benodigde kapitaal bij elkaar gekomen en heeft de vereniging de stap kunnen zetten om de nieuwe uniformen te kunnen realiseren. Tijdens het promsconcert werden deze met een luid applaus onthuld!

Ook werd tijdens dit concert een nieuw vaandel onthuld. Een modern vaandel, gesponsord door de vrijwilligers van het oud-papier en rommelmarkten. Lange tijd hebben zij bijna dagelijks gewerkt om het geld hiervoor bij elkaar te krijgen, maar het heeft zich geloond! Een prachtig nieuw vaandel vanaf nu met de harmonie meegaan naar alle optredens.

En dan het concert, een muzikale reis vol met toppers. Filmmuziek, met beelden uit de film op twee grote schermen, een geweldige show van onze drumband en majoretten en als slot een swingende combinatie van een harmonieorkest en een popband. Het concert werd besloten met een uitvoering van het lied Viva la Vida van Coldplay in een arrangement van onze dirigent Ramon Kusters. Een kippenvel moment voor veel muzikanten op de bühne, maar ook voor de mensen in de zaal. De avond was een zeer groot succes!

De ‘afterparty’ was de receptie zondag in het Hubertushuis. De leden van de vereniging konden genieten van een geweldige brunch en aansluitend stonden de verenigingen en particulieren in de rij voor de receptie. De vereniging werd gefeliciteerd met het 145 jarig jubileum door alle verenigingen in Geleen en vele mensen die de vereniging een warm hart toedragen! Het vaandel werd opnieuw onthuld aan de bezoekers en de harmonie showde in volle glorie haar uniformen aan alle aanwezigen door een serenade te brengen aan alle bezoekers.

Het was een geweldig weekend. Hopelijk hoeven we geen 5 jaar te wachten om dit te kunnen herhalen. Heb je er niet bij kunnen zijn?? Het concert is door 2K communicatie vastgelegd met 5 camera’s en wordt op DVD uitgegeven. Wil je een DVD kopen, ga dan naar het bestelformulier.

De foto’s van het concert en de receptie komen zo snel mogelijk online!