Succesvol weekend met RieGelRans, Proeflessen en concert!

Het was een druk weekend voor de vereniging. De RieGelRansdag in Geleen viel samen met de georganiseerde proeflessen voor de blokfluitleerlingen van de basisschool. Daarnaast was er zondag nog een concert van het harmonieorkest samen met de harmonie van Heugem.

De RieGelRans-dag was erg geslaagd. De foto’s zijn te vinden via de foto pagina. De hele dag werd gerepeteerd om ‘s avonds een geweldig concert te geven voor een volle zaal. In de middagpauze is de jeugd via een speurtocht naar de bowlingbaan gegaan om een uur met de ballen te gooien. Na het avondeten kwamen de ouders en familie om naar het concert van Riethoven, Ransdaal en het RieGelRans-orkest te komen luisteren.

Tijdens de RieGelRans dag was in het repetitielokaal van de harmonie een proefles voor de blokfluiters van de basisschool. Deze jonge leerlingen konden eens proberen te spelen op klarinet en trompet. En dat was reuze leuk! Na even prutsen, kwam er ineens echt geluid uit het instrument en omdat deze kinderen al noten kunnen lezen werd er zelfs samengespeeld!

Na deze drukke zaterdag was het zondag de beurt aan het Harmonieorkest om een concert te geven samen met Harmonie St. Michael uit Heugem. Onder leiding van Inge Alberti gaf dit orkest een geweldig concert weg. Ons eigen orkest onder leiding van Ramon Kusters opende het concert met een gevarieerd programma, wat direct door Heugem werd overgenomen.

Tevreden kijkt het bestuur terug op dit muzikale weekend. Op naar de volgende activiteiten!

De voorzitter vertelt

Een leuk stuk stond deze week in de MijnGazet. Onze voorzitter vertelt… onder andere over ons mooie Theaterconcert van 2 december. Lees het stuk hier!