Concert met Fanfare Juliana Holtum

Op zondagavond 13 april concerteren bovengenoemde verenigingen vanaf 19.30 uur in de grote zaal van het Hubertushuis, Jan Willenstraat 1 te Oud-Geleen. De zaal is open vanaf 19.00 uur en het concert is gratis toegankelijk.

Fanfare Juliana Holtum werd in oktober 2010 Limburgs Kampioen in de 1e divisie sectie fanfare met als resultaat 1e prijs met lof der jury en 91,42 punten. Het orkest staat onder leiding van Joost Vrolix.

Deze dirigent is afkomstig uit het Belgische Peer. Als 10- jarige trok hij wekelijks met zijn vader (dirigent) naar de Koninklijke fanfare Sint-Cecilia Grote-Brogel, waar hij trompet speelde. Hier ontstond en groeide de liefde voor de blaasmuziek. Na studies trompet en piano aan de Noord- Limburgse muziekacademie trok hij op 18-jarige leeftijd naar het Lemmensinstituut te Leuven, waar hij het diploma meester in de muziek optie trompet behaalde in de klas van Leon Petré. Aan hetzelfde instituut behaalde hij het diploma meester in de kamermuziek en studeerde hij hafabra-directie bij Edmond Saveniers, Jan Van der Roost en Frans Violet.

Als leraar AMV en AMC is Joost verbonden aan de Noord- Limburgse academie voor kunstonderwijs te Neerpelt en de stedelijke academie voor muziek, woord en dans te Beringen. Als trompettist is hij op freelance basis actief.

Het concert zal zondag geopend worden door Harmonie St. Cecilia 1866 waarna de Fanfare Holtum zal vervolgen. U bent van harte welkom om naar dit concert te komen luisteren.