Gelaen in de sjtruim van de tied

Met ‘Gelaen in de sjtruim van de tied’ wordt op 20, 21 en 22 september 75 jaar bevrijding herdacht. Voor dit eenmalige project musiceren harmonieën Lindenheuvel, St. Augustinus en St. Cecilia 1866 gezamenlijk op het podium van de Geleense Hanenhof, vocaal begeleid door enkele solisten en Gemengd koor Zanglust. De muzikale coördinatie is in handen van Ben Erkens. De in Geleen geboren en getogen presentator, columnist en schrijver Leon Verdonschot geeft zijn visie op de ‘waereldsjtad’ door de jaren heen.
Onder leiding van regisseur Emile Rutten heeft een werkgroep ‘Gelaen, in de sjtruim van de tied’ ingedeeld in thema’s, die verrassend worden ingeleid. “Aanvankelijk was de opzet aandacht voor WO II en het herdenken van 75 jaar bevrijding van de toenmalige gemeente. Omdat het archief van de 40-jarige jubilaris, Heemkundevereniging Geleen, zoveel bijzonder beeldmateriaal bevat, is het een uitgelezen kans om Geleen in historisch perspectief te laten zien. Met aandacht voor de mijnbouw, Pinkpop in het Burg. Damenpark, het LVK, carnaval, Fortuna’54 en nog veel meer”, aldus Rutten. De beelden worden vertoond op een groot scherm tegen de achterwand van de bühne.
De vrijdagvoorstelling is alleen bedoeld voor middelbare scholieren. ‘Gelaen in de sjtruim van de tied’ is op zaterdagavond 21 september, 20.00 uur en zondagmiddag 22 september 14.30 uur voor iedereen toegankelijk. Entreeprijs: 12,50 euro.
Online ticketverkoop.
Voorverkoop adressen:
Heemkundevereniging Geleen, Jupiterstraat 35a, 6161XD Geleen;
Optometrisch Centrum Oud-Geleen, Marcellienstraat 4, 6166CR Geleen;
Sip Jacobs Woninginrichting, Rijksweg Zuid 1 F, 6161BE Geleen;
Tabakspeciaalzaak Borée, Bloemenmarkt 35, 6163CG Geleen.

Jeugdprins Miel 1e

VEER HÖBBE ENE JEUGPRINS IN DE HERMENIE Vandaag is tijdens de jeugdzitting van V.V. de Kraonkelaere ons drumbandlid Miel uitgeroepen als Jeugdprins Miel 1e. Van